Stem inn et godt lag

Arbeiderpartiet stiller med et godt lag til fylkestinget. Her er en blanding av erfaring og nye, unge og noe eldre. Vi har i dag åtte representanter, men målet er å øke til ti. Her er de som da vil representere Arbeiderpartiet i fylkestinget.

original

Randi Øverland (63)  har lang politisk erfaring, både fra bystyret i Kristiansand og fra regjeringen hvor hun har vært statssekretær i tre omganger. Hun jobber nå som seniorrådgiver ved Universitetet i Agder. Randi er vår fylkesordførerkandidat og blir hun valgt er hun fylkets første kvinnelige ordfører, og den første fra Arbeiderpartiet

Nils-Harald Rennestraum (57) fra Kvinesdal tar gjenvalg til fylkestinget. Han jobber på Eramet.

Anne Aglen Bystadhagen (52) fra Flekkefjord tar gjenvalg til fylkestinget. Hun jobber som lærer ved grunnskolen i Flekkefjord

Even Sagebakken, (38) fra Mandal, Ny kandidat til fylkestinget. Varaordfører i Mandal. Rektor ved Spangereid skole

Karin Hodne (50) fra Vennesla. Tar gjenvalg til fylkestinget. Jobber i Kruse Smith

Kai Steffen Østensen (21) er AUF-kandidat og er student ved UiA

Janne Karin Nesheim (26) er AUF-kandidat og er nettopp ferdig med sin mastergrad ved UiA. Hun tar gjenvalg til fylkestinget

Helge Stapnes (53) fra Songdalen er IT-konsulent og er ny kandidat til fylkestinget. Han er i dag leder i Songdalen Arbeiderparti, leder i Plan/kultur/utvikling og kommunestyremedlem i Songdalen.

Line Strisland (47) fra Audnedal er ny kandidat til fylkestinget. Hun er utdannet sosialantropolog fra Universitetet i København.

Fredrik Jensen (26) er AUF-kandidat og fra Kristiansand. Han er 1. vara til fylkestinget, og tar gjenvalg. Er utdannet sykepleier.